Emeklilerin Ocak 2027’de alacakları zam oranlarına yönelik hesaplamalar hız kazandı. TÜİK’in eylül ayı enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından yılın ikinci yarısına dair ilk üç aylık veriler tamamlandı. Temmuz, ağustos ve eylül aylarında meydana gelen enflasyonla SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin üç aylık kümülatif zam oranı yüzde 5,57’ye ulaştı.
SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin kesin zam oranı, temmuz-aralık döneminde gerçekleşecek altı aylık enflasyona bağlı olarak belirlenecek. Ekim, kasım ve aralık aylarının verilerinin açıklanmasıyla Ocak 2027’deki artış netleşecek. Yıl sonu enflasyon tahminleri, emekli maaşları için üç farklı zam senaryosu sunuyor.
Merkez Bankası’nın yıl sonu enflasyon tahmini gerçekleşirse SSK ve BAĞ-KUR emeklilerinin Ocak 2027 zammının yüzde 8,70 olması bekleniyor. Orta Vadeli Program’da yer alan yüzde 28,4'lük yıl sonu enflasyon tahmininin gerçekleşmesi durumunda ise zam oranı yüzde 9,04’e çıkıyor. TCMB Piyasa Katılımcıları Anketi'ndeki yüzde 29,61’lik yıl sonu enflasyon beklentisi gerçekleşirse, zam oranı yüzde 10,06’ya ulaşacak.
Halen 23 bin 552 lira olarak belirlenmiş en düşük emekli aylığı, kök aylıktan bağımsız olarak kanunla belirleniyor. Dolayısıyla SSK ve BAĞ-KUR emeklilerine uygulanacak altı aylık enflasyon farkı, en düşük emekli aylığını otomatik olarak artırmayacak. Taban aylığın yükseltilmesi için Meclis’te yeni bir yasal düzenlemenin yapılması gerekecek.
Taban emekli aylığının SSK ve BAĞ-KUR zam oranını artırması halinde ise üç farklı tutar öngörülüyor. Yüzde 8,70'lik senaryoda taban aylığın yaklaşık 25 bin 600 lira, yüzde 9,04'lük senaryoda 25 bin 680 lira, yüzde 10,06'lık senaryoda ise yaklaşık 25 bin 922 lira olması bekleniyor.
Memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027’de alacağı zam ise toplu sözleşme farkı nedeniyle farklı hesaplamalarla belirlenecek. 2026 yılının ikinci yarısında verilen yüzde 7’lik toplu sözleşme zammını aşan enflasyon farkı, 2027'nin ilk yarısı için belirlenen yüzde 5’lik toplu sözleşme artışıyla birleştirilecek.
Mevcut senaryolara göre memur ve memur emeklilerinin Ocak 2027’de alacağı zam oranı yüzde 6,66 ile yüzde 8,01 arasında değişiyor. Şu anda 31 bin 527 lira olan en düşük memur emekli aylığının, bu senaryolar doğrultusunda yaklaşık 33 bin 628 lira ile 34 bin 51 lira arasında olması öngörülüyor.
Kesin zam oranları, yılın son üç ayına ilişkin enflasyon verilerinin açıklanmasının ardından netlik kazanacak.